Kiraan skodeng

Student Free Stuff

Wednesday, December 1, 2010

``Muhammad Noor Iqwan Shah``

Orgnya seindah namanya...senyumnya menggamit rasa rindu,tawanya membuai kalbu... Bgku segala tentangnya adalah ketenangan.. Semua ceritanya tentang kebaikan... Ah,setiap kali ku teringat tentangnya hatiku dibuai pelbagai perasaan. Sedih,gembira,geram dan bermacam macam lagi..


Satu ikatan pershababatan yang terjalin tanpa kerelaan hati pada asalnya.. hanya satu perasaan yang ada pada diriku tatkala melihat wajahnya 'MENYAMPAH'.. tapi masa yang berlalu,membuatkan perasaan itu bertukar kepada satu perasaan yang membuai perasaan..

"hoi budak,ko ni memang tak reti adab ke hah?? orang tegur ko buat bodoh je kan??hahahhahaa...." tu la ayat pertama yang dikeluarkan dari mulutnya yang membuatkan aku betul2 bengang... gile ke aku nk lyan dia baik,da la tiap kali jmpa dia usik aku yang bukan2..x kuasa aku nk layan...

tpi dgn pertolongan makcikku,dia berjaya mmbuat aku bersuara pada pertama kali...hahhahaa... tika teringat saat itu,pasti bibirku menguntum senyum...pertama kali bersiar siar di sekitar kuala lumpur bersama insan yang pling aku menyampah..arghhh!!! nsib baik la ada abg shahrul yg turut ikt kami ketika itu...dia ni seorg yg cool,matang,suka happykan aku sepanjang ktorg keluar...tp iqwan??adess x abis2 nk sakitkan ati aku..aku tau kata2nya hanya gurauan tp knp la grauan dia tu mcm arghhh xmo aku ungkapkan....

tapi tanpa grauannya aku terasa rindu,tanpa usikannya aku terasa kosong...bermula dari detik itu kami mula rapat...dari musuh aku mula menganggapnya sahabat..dari sahabat menjadi abg..hehehee.... tak ku sngka rupa2nya mamat ni anak org kaya...pelajar cemerlang di sekolahnya,n ni yang membuatkan aku sedikit cemburu,dia mempunyai rmai peminat misteri..yela org kacak,spe la yg x mau kan.. tp aku x pndang semua tu...yg pnting hatinya...

aku akn cuba ceritakan watak n perwatakan dia,dia seorg yg mempunyai tubuh badan yg memang mnjadi kegilaan gadis,hehehe...tinggi,bkulit bersih n puteh kemerahan...rmbutnya berwarna coklat,matanya??perghh biru kehijauan..ikt mata mak dia,sbb mak dia or jerman...mmg nsem... janji x tpu...

dia mmg baik,seorg yg low profile,open minded,tabah,seorg yg gila2,ceria n suka wat org bhagia...dia lah menjadi sumber inspirasiku...dia yg menjadi idolaku...apabila dia abis SPM,dia berpindah ke jerman..semakin jauh jarak kami,tp dia x pnh lupakan aku..dia sentiasa menghantar email..aku suka dgn caranya...

sethun dia disana.dia pulang ke tanah air...katanya dia rindukn malaysia...aku percaya dgn kata2nya...tp aku pelik,knp sejak berada di malaysia,dia seperti menjauhkan diri dari aku..ermm xpe la myb dia bz kot...

18 mac 2005 dlm pukul 2 pgi,aku menerima satu pnggilan yg amat memeranjatkan... dia da tiada..tiada dimuka bumi ni...waktu tu aku rs dunia sperti sedang begurau dgnku...aku ingt melawatnya buat kali terakhir,tp kluarganya tidak membenarkan..penyakit leukimia yg dihidapinya tidak pernah aku ketahui..aku kesal..adik jenis ape aku ni???setiap skitku dia tau,setiap dukaku dia mnjadi ubtnya...tp aku???sakitnya,deritanya..semua aku tak tahu...dia ada membuat permintaan kepada kluarganya..

permintaan terakhirnya:
1.jgn benarkan aku tahu tntang pemergiaannya
2.jgn tunjukkan dimana pusaranya
3.jgn biarkan aku menangis kerana pemergiaanya
4.dia menyuruh abg shah memberiku 1 surat..

isi kandungan surat tu biarlah aku sj yg tau...aku menagis,meraung..tp x ada guna..dia x akn kembali..
cuma doa yg mmpu aku berikan...sehingga ke hari ini aku masih hidup bersama kenangannya...aku msih menagis mendengar lagu kegemarannya..salam terakhir..bru ku tahu kenapa dia begitu menyukai lagu tersebut...

abg iwan,wlapun abg da xde,tp sy akn tetap sygkan abg..maafkan sy keran sy x tau kesakitan yg abg tempuhi...abg,trima kasih kerna menceriakan hari2 sy...trima kasih ats segala nsihat kepada sy...sy sygkan abg speti abg sy sndiri..
abg,
sungguh berat deritamu,tp abg sentiasa mengukir senyum..abg selalu tabah,abg selalu gembirakan org lain..semoga abg tenang di sna..sy doakan abg...wlpun abg tak benarkan sy menangis utk abg,tp izinkan sy menangis krna tidak mnjalankan tnggungjwb sy sbgai adik abg...maafkan sy ye abg....kenangan bersama abg,sy x akn lupakan...

adikmu....

1 comment:

baby_elida said...

hmm yr stry...
bring tears to me darlink...
uwaaaa....sdisny....(T_T)
al-fatihah....