Kiraan skodeng

Student Free Stuff

Friday, March 25, 2011

Rockmelt

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

wahh jam ehin kul 2 lebih..huhuhu tapi mata ehin still lagi x mengantuk...ehin tgh try 1 web browser yang ehin baru download..adess ehin ni memang dah tak ada keja lain asyik nak install web browser je...

ok pada sesiapa yang tak tahu apa tu web browser tu sila angkat tangan..meh ehin nak terangkan secara ringkas...web browser merupakan pelayan web..web browser menjadi perantara antara server dan client...contoh web browser yang biasa digunakan ialah Internet Explorer (IE),Mozilla Firefox (MF),goggle chrome dan lain lain...

macam ehin ni,ehin dah install lebih dari 3 web browser..ehin ada mozilla,goggle chrome,opera dan paling latest ehin masukkan rockmelt..dalam lappy ehin memang ehin tak masukkan IE...ok berbalik pada tajuk..

ehin nak cerita sikit pasal rockmelt..bagi ehin,rockmelt ni senang digunakan bagi mereka-mereka yang menggilai laman sosial..contohnye twitter dan facebook..memang syok la..ehin nak terangkan pun susah..

ni keadaan fb klau bukak pakai rockmelt..yg ke tepi tu senarai kawan yang on9..

yang kecik tu kotak chatting dan yang besar tu kotak notification..
kalau kita tengok interface rockmelt dan goggle chrome memang tak banyak beza...rockmelt ni memudahkan mereka yang suka berchatting di fb..kira senang la..

oklah kalau korang nak tahu apa yang best lagi tentang rockmelt ni,apa kata korang download and try sendiri..

p/s::ehin sekarang tengah nak try download flock..dengar-dengar flock pun syok jugak...

No comments: